5 sposobów na wykorzystanie otwieranych plastikowych jajeczek na zajęciach językowych

blog-nauczyciele-2

Wszyscy wiemy, że rekwizyty na zajęciach z dziećmi wspomagają pracę nauczyciela i pomagają nam skupić uwagę dzieci na nauce przez dłuższy czas dlatego chętnie je wykorzystujemy. Poniżej kilka sposobów na wykorzystanie otwieranych plastikowych jajeczek:

Chowanie karteczek

1. Pierwszy sposób i chyba też najbardziej oczywisty, który możemy wykorzystać przy każdej tematyce jest to chowanie karteczek z obrazkami do środka jajek. Dzieci losują jedno z nich, które znajduję się w torebce i próbują nazwać obrazek po angielsku. Możemy też ukryć jajka z obrazkami w sali gdy dzieci mają zamknięte oczy i kazać im je znaleźć. Ze starszymi dziećmi można zagrać w memory. Chowamy do jajeczek pary kart. Zadaniem dzieci jest odnalezienie dwóch takich samych obrazków. Osoba, która zbierze ich najwięcej wygrywa.

Kalambury

2. Kolejna zabawa to Kalambury. Chowamy do jajeczek karty z czynnościami np. nod your head, spin around, waddle like a penguin. Zadaniem dziecka jest pokazanie grupie danej czynności, którą wylosował. Reszta uczniów musi zgadnąć. Jeśli dzieci jeszcze nie potrafią czytać to nauczyciel pomaga im i mówi na ucho dziecku co jest napisane na kartce ukrytej w jajku. Starsze dzieci powinny bez problemu sobie z tym poradzić.

Szukanie karty

3. Trzecim moim pomysłem na wykorzystanie takich jajeczek na zajęciach jest szukanie konkretnej karty ukrytej w środku jajka. Zadaniem nauczyciela jest pokazanie wszystkich obrazków, które zamierza schować do środka. Mogą to być na przykład zwierzątka: cat, fish, mouse, turtle, rabbit i dog. Mówimy uczniom, że chcemy znaleźć pieska: ‘I’m looking for a dog’. Następnie mieszamy wszystkie jajka na podłodze. Ta zabawa wymaga ogromnego skupienia i jest też dużym wyzwaniem dlatego uczniowie na pewno będą bacznie obserwować położenie pieska, który znajduję się w jajeczku.

Kolory

4. Następna zabawa jest przydatna również przy powtarzaniu kolorów. Mamy powiedzmy pięć kolorów jajek i pięć kart obrazkowych. Za każdym razem gdy wkładamy kartę obrazkową do jajeczka mówimy jego kolor np. dog – yellow, cat – purple, rabbit – blue, turtle- green, mouse- red. Możemy powtórzyć to dzieciom dwa razy żeby im się bardziej utrwaliło. Gdy już jajeczka leżą zakryte na podłodze pytamy uczniów: What is hiding in the blue egg? Dzieci starają się odpowiedzieć. Oczywiście sprawdzamy ich wiedzę otwierając dane jajko i pokazując obrazek, który jest w środku. Zabawa się kończy gdy wszystkie jajeczka zostaną odkryte.

Egg Hunt

5. Ostatnia ruchowa zabawą jest w stylu ‘Egg Hunt’. Potrzebna będzie do tego plansza do gry w hopscotch. Ja swoją zrobiłam z maty prysznicowej. Ukrywamy w jajkach karty obrazkowe z tematyki którą właśnie przerabiamy. Rozkładamy je na każdym kwadracie planszy. Zadaniem ucznia jest wskoczenie na odpowiednie pole, zebranie jajka z tego pola, otworzenie go i nazwanie obrazka znajdującego się na karcie w języku angielskim. Jeśli dziecku uda się to zrobić to przechodzi dalej a jeśli nie to dajemy szansę kolejnej osobie. Wygrywa ta osoba, której uda się dotrzeć do ostatniego pola i zgarnąć wszystkie jajka. Ta zabawa zawiera element rywalizacji, którą jak wiadomo dzieci lubią ale czasem sprawia im ona przykrość dlatego warto tym osobom, którym się nie udało dojść do samego końca dać drugą szanse. Ze starszymi uczniami nie ma takiego problemy i warto im czasem dać takiego kopniaka motywacyjnego.

Mam nadzieję, że spodobały Ci się te pomysły na zabawy. Po więcej inspiracji zapraszam na mojego facebooka bądź instagrama.

Share on facebook
Udostępnij na Facebook

Dodaj komentarz