Nie od dziś wiadomo,że rekiny lubią pożerać wszystko co znajduję się w ich zasięgu. Warto wprowadzić akcent humorystyczny z tym związany na zajęciach językowych dlatego u mnie rekiny królują na zajęciach. Można je wykorzystywać z prawie każdym tematem, który przerabiacie na zajęciach. Odradzam jedynie temat związany z częściami ciała i rodziną bo może się zrobić za bardzo mrocznie. Moje rekiny mają wycięte paszcze dzięki czemu widać część rzeczy bądź zwierzęcia jakie zjadły oraz są w różnych kolorach aby można było przećwiczyć kolory. Oto w jaki sposób można je wykorzystać:
1. Liczenie
Rekiny zjadające rybki. Dzieci wkładają do paszczy rekina tyle rybek o ile poprosi nauczyciel np. Give the pink shark five fish. Uczeń musi podejść do odpowiedneigo rekina i nakarmić go. W tej zabawie musimy przykleić kubeczki do zalaminowanych i wyciętych rekinów. Podklejamy je klejem bądź taśmą dwustronną od spodu. Pierwszy sposób jest na pewno trwalszy.
2. Piosenki
Przy okazji wprowadzenia motywu głodnych rekinów na zajęciach można z dziećmi zaśpiewać piosenkę o głodnym rekinie z kanału Pinkfong 'Doo, doo, doo Shark’. Oto link:
W trakcie słuchania piosenki rozdajemy dzieciom po jednym rekinie. Uczniowie śpiewając piosenkę pokazują części ciała rekina i mogą go karmić rybkami.
Kolejna piosenka związana jest z liczeniem głodnych rekinów. Rozkładamy pięć rekinów na podłodze i odejmujemy po jednym. Piosenka jest z kanału Kids Tv 'Five Hungry Sharks’:
3. Kolory i Rymowanka
Trzeci pomysł na zabawę najbardziej skupia się na powtórce kolorów i oczywiście słownictwa przerabianego na bieżąco . W tej zabawie wystarczą nam tylko wycięte szablony rekinów. Pod rekinami ukrywamy karty obrazkowe w mniejszej wersji. Ja używam tych w formacie 9 cm x 6.5 cm dostępne w moich zestawach flashcards:
https://improveyourskills.pl/k/jezyk-angielski/zestaw-kart-flashcards-z-podpisami/
Gdy już ukryjemy wszystkie karty obrazkowe to pytamy pojedyńczo każdego ucznia: What has the yellow shark eaten? i zadaniem dziecka jest odgadnąć jaki wyraz kryje się pod danym rekinem.
Można też do tego wykorzystać rymowankę: 'Hungry shark, hungry shark, what have you eaten? I have eaten a fish looking at me’ albo odnosząc się do rzeczy: 'Hungry shark, hungry shark, what have you eaten? I have eaten a cake tempting me’.
Dzięki rymowance, która nie jest trudna ćwiczymy również konstrukcje Present Perfect.
4. Szybka powtórka
Oczywiście szablony rekinów możemy też wykorzystać przy szybkiej powtórce na początku zajęć. Trzymając karty obrazkowe pionowo pokazując je dzieciom zakrywamy je jednym z kolorowych rekinów i pytamy: 'What is hiding behind the blue shark?’. Dzieci mówią co wydaje im się, że widzą na schowanym obrazku. Póżniej nauczyciel sprzawdza czy uczniowie mieli rację.
Gotowe szablony rekinów można pobrać klikająć na obrazek rekina poniżej.
Jeśli spodobały Ci się ten wpis to zachęcam do obserwowania mojego fanpage na facebooku i instagramie Creative Ideas for Teaching i pozostawienia komentarza na stronie.
Enjoy!